What's in a name (en ode aan nog wat topwijven)

Ik kreeg al vaak de vraag waar de namen van mijn DIY-pakketten vandaan komen. Vrij simpel: de meeste komen gewoon uit mijn omgeving. The most obvious is Noah natuurlijk. Mijn zoontje was de eigenlijke start van TODIY! Toen ik van hem zwanger was, maakte ik een mobiel van origami vogels voor zijn kamer. Daaruit is uiteindelijk alles gegroeid. Het sprak voor zich dat mijn mobiel-pakketje Noah zou heten. Dus moesten de andere pakketjes ook een naam!

Sommige namen hebben niet meteen een betekenis, andere namen zijn me des te dierbaarder. Hier een overzicht van de gewéldige mensen die ik - op mijn manier - met TODIY! in de kijker wilde zetten.
  • ALIX: niet gelinkt aan een bestaand figuur maar dit was de naam die we kozen in geval we een dochter zouden krijgen. Na de komst van Noah beslisten we om diverse redenen om het toch bij ééntje te laten, maar ja... Af en toe mijmer ik over hoe het geweest was met een zusje voor Noah...
  • ANA: de prachtdochter van Elvire, een engel met grote kijkers en magnifieke krullen. Elvire was mijn grafisch vormgeefster in de opstart van TODIY! en de vrouw die mij een schop onder mijn kont gaf wanneer ik dat nodig had. Ze was méér dan een grafisch ontwerpster en al wie een branding designer nodig heeft, kan ik maar één iemand aanraden. Misschien ken je haar werk al via Sofie Dumont of The Gentlemom. Start jij zelf een zaak of denk je erover je bestaande zaak nieuw leven in te blazen, klop dan zeker bij Elvire aan. Je zult er géén spijt van hebben.
  • JONA: een ex-medestudente van mij toen ik Arabistiek studeerde. Eén van de sterkste vrouwen die ik ken en bovendien heel creatief. Ze schildert af en toe en ik kocht van haar twee prachtige schilderijen die bij mij thuis in de inkom hangen. Als ze ooit een galerij start, ben ik de eerste om haar te promoten :)
  • LILI: de dochter van een vriendin. Een meisje dat niet met zich laat sollen en nu al stevig in haar schoenen staat. Tegelijk een kind dat écht kind is: spelend genietend. Haar mama is iemand die ik zeker niet elke week zie, maar ik kijk er wel altijd naar uit. Ze is dat type vrouw die iedereen welkom doet voelen. Ze straalt tegelijk een energie en een huiselijke rust uit die je enkel bij haar kunt vinden. Stiekem wou ik dat ik wat meer op haar leek.
  • MAX: zoontje van mijn neef en zijn vrouw Sofie. Zij is grafisch vormgeefster en ontwierp het geboortekaartje van mijn zoon. Ze heeft intussen een eigen collectie die je kunt personaliseren maar biedt ook maatwerk. Hierbij zit ze samen met de klant en luistert écht naar wat die wil. Ze denkt actief mee, doet toffe voorstellen en maakt een ontwerp dat losstaat van een vaste stijl en 100% op maat van haar klant is (een talent dat je niet overal zult vinden!). Dé grafisch ontwerpster to go to voor huwelijksuitnodigingen of geboortekaartjes!
  • RILKE: mijn nichtje. Een numérooke. Blonde haartjes, houdt van roze (god weet van wie ze dat geërfd heeft), een echt meisje-meisje. Maar eentje dat weet wat ze wil en Noah's béste vriendin. Ik hoop dat ze uitgroeit tot een zelfzekere, sterke vrouw, net als de madammen hierboven.

Reacties

Populaire posts